Logo N Mateřská škola Motýlek - Evaluace dotazníků 2024

DOZAZNÍK MŠ: "Vyhodnocení dotazníků k adaptacím" 2024

1/ Adaptace s rodiči

Pokud bychom zvolili model adaptace s přítomností rodičů, doba adaptace by se výrazně prodloužila. Děti by si nejprve musely zvyknout na prostředí MŠ s rodiči, což by následně vedlo k delšímu období, kdy by se děti učily pobývat ve školce samostatně. Taková adaptace by mohla být problematická pro většinu rodičů, protože ne všichni mají flexibilní pracovní dobu a nemohli by svým dětem delší adaptaci dopřát. Tím pádem bychom nedodrželi rovnost podmínek pro všechny rodiny.

2/Spojování dětí na spaní

Pokud jsou v MŠ všichni zaměstnanci, pak se děti nikdy nespojují. K tomuto kroku přistupuji pouze v době PN zaměstnanců, a to pouze z organizačních důvodů. A ž bude o práci ve školství větší zájem a budu mít možnost přijmout za dlouhodobou PN náhradu, nebude se toto stávat. Bohužel realita je jiná. Na trhu práce nejsou ani pedagogové a ani provozní zaměstnanci. Provozní zaměstnanci mají tak malý plat za svou práci, že se snažím je nepřetěžovat v době, kdy už vykonávají ostatní práci nad rámec svých povinností. Proto probíhalo spojování dětí do té třídy, kde jich bylo více na spaní, aby paní uklízečka nemusela přemisťovat větší množství lůžkovin sem a tam. Pravdou je, že jsem na základě vašeho přání udělala výjimku a do konce října se budou děti spojovat na Babočkách. Od listopadu však najedeme opět na spojování do třídy, kde bude spinkat více dětí.

3/ Kratší adaptace

Zde postupujeme podle několikaleté zkušenosti. Převážná část dětí je po nástupu bez problémů a školka se jim líbí, ale u nich pak nastává zlom později. U plačících dětí bývá adaptace rychlejší. U těch pohodových nastává po zlomu mnohem delší čas na zvykání. Stále si myslíme, že 14 dní je tak akorát. Ani my dospělí se necítíme na novém pracovišti hned jako doma. Kratší adaptace za nás ne, delší po konzultaci s pedagogem samozřejmě ano, ale bez rodičů.

4/ Využívání komunikačního systému Twigsee:

Momentálně používáme aplikaci Správu škol, ke které lze dokoupit aplikaci Naše MŠ. Ano v příštím školním roce máme v plánu začít tuto aplikaci používat. Momentálně jsme vám k dispozici na třídních emailech nebo si lze s třídními učitelkami sjednat konzultaci.

5/ Školení pedagogů:

Pedagogové se pravidelně účastní vzdělávání v různých oblastech, které se týkají školství, jako je spolupráce s rodinou, vytváření pozitivního klimatu ve škole a další relevantních témat. Naše školka je také zapojena do evropské dotace zaměřené na vzdělávání zaměstnanců, což nám umožňuje zvyšovat kvalitu vzdělávání a rozvíjet dovednosti našich pedagogů.

6/ Heterogenní třídy a možnost neměnit po roce sestavení třídy:

Naše školka si zakládá na spokojenosti dětí, rodičů i zaměstnanců. Každý pedagog má své přednosti a zde se snažíme plně využívat jeho potenciál. Proto jsou třídy sestaveny tak, aby u dětí byly třídními učitelkami ty, které v daném vývojovém období předají dětem ze sebe jen to nejlepší. Každý pedagog je zaměřený na jinou věkovou skupinu dětí a je vhodné tohoto zaměření využít.

7/ Odpolední pobyt venku:

V době odpoledních kroužků je v kompetenci každého pedagoga, zda odpoledne bude s dětmi na třídě či venku. Předávání dětí na kroužek a následné přebírání dětí zase zpět je z hlediska bezpečnosti náročnější, a proto rozhodnutí ponechávám na každém individuálně.

8/ Narozeninové dorty nebo pochutiny:

Každý rodič musí před akcemi MŠ, kde budou podávány potraviny od rodičů, svým podpisem stvrdit, že souhlasí s konzumací.  Jedná se o besídky nebo akce třídy s rodiči.

Na těchto akcích jste vždy přítomni.

Na oslavu narozenin prosíme, abyste si uchovali paragon z zakoupených dortů. Nejde o to, že byste doma nedokázali připravit kvalitní dort, ale chceme se vyhnout případným spekulacím. Pokud by někdo onemocněl, například střevní chřipkou, a časově by to korespondovalo s oslavou, je důležité mít jasný přehled o původu potravin. Tímto způsobem chráníme vás, rodiče, před případnými starostmi ohledně dokazování, že jste neudělali při přípravě nebo přepravě dortu nějakou hygienickou chybu.

9/ Možnost opětovné adaptace po nemoci

Pokud opětovná adaptace nenaruší program třídy, je možné po dohodě s třídními učitelkami přejít na pozvolnější pobyt ve třídě. Klíčová je zde komunikace mezi rodinou a školou.

Vyhodnocení (ZDE)

Aktualizováno 20.11.2025

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting